zaterdag 10 februari 2024

Ingepakte varkenhaasjes met kruidenkaas

 


Dit recept kreeg ik jaren geleden van de vriend van een collega. Hij had een koksopleiding gedaan en had een eigen  geopend. Geen restaurant, wat je misschien zou verwachten, maar een frietzaak. Ik werk inmiddels al  jaren ergens anders en het contact is verwaterd, maar als ik het goed heb bestaat Snexx nog steeds. Het recept is netjes bewaard gebleven. Langleve de cloud! 
De knoflook toevoeging is van mij. Ik vind het erg lekker en niet snel te veel. Dus als je er ook van houd, dan versnipper je royaal wat knoflook over het geheel voor je de schaal de over in schuift.

Wat ook lekker is met varkenshaas. Weer kort aanbraden voor het knapperige korstje. Dan ook in een ovenschaal leggen en royal besprenkelen met ketjap, wat peper en zout,  en eventueel wat gemperpoeder of 5 kruidenmix.
Ook hier mag weer flink wat in plakjes gesneden knoflook over heen, En dat zet je voor ongeveer 15 minuten in de over. 

Bien  cuit ou non bien cuit. Dus goed doorbakken of juist niet.
Net als bij biefstuk is varkenshaas naar mijn mening het lekkerst als die van binnen nog goed roze en zacht is. Bleu. Of a Point. Maar bien cuit vind ik zonde van het vlees. 
Dus na zo`n 10 minuten kijk ik even en beslis dan `nog even` of klaar!

Dat is niet wat iedereen lekker vind. Dus bovenstaande tijden leveren een volledig gaar maar nog zacht stukje vlees op. Even in de gaten houden dus en naar smaak de bereidingstijd aanpassen.

Smakelijk!


Geen opmerkingen: