maandag 8 juni 2015

Aardappelsalade met gerookte zalm



Dat koken wordt steeds leuker. Inmiddels kook ik twee keer per week voor mijn buren in de wijk. Een of twee dagen vooraf melden en je kan `mee eten`. Kennelijk is het eten in de smaak gevallen want ik kreeg de vraag of ik wilde koken voor het aankomende verjaardagsfeest van de vader van mijn buur. Natuurlijk wil ik dat! 35 personen?! Zo....dat is best veel.... Maar ja....dat wil ik wel hoor. Het is een Indisch buffet geworden. Bami, nasi, 3 soorten vlees en twee soorten groente. met mijn moeders oude bijna vergane recepten die zijn kreeg bij een cursus Indisch koken ben ik drie dagen in de weer geweest. Ik vond het superleuk om te doen en, nog belangrijker, het heeft alle gasten heel goed gesmaakt!
Dit recept heeft met Indisch eten helemaal niets te maken. Maar het is wel heel lekker en een goed idee voor de lunch die ik moet maken voor een groep van 10. 

Smakelijk!

Meng 1 kg gekookte en klein gesneden aardappelen (rode) met hard gekookte en gesneden eieren en 250 gr doperwten en 250 gram gerookte zalm. Maak een dressing van 2 eetl magere kwark en 2 eetl mayonaise. Kruid met peper en zout en fijn geknipte dille ( 15 gram) en meg er twee eetl kappertjes door. Schep door de salade. Belegborden met jonge sla met eetbare bloemen en verdeel de salade er over.



Geen opmerkingen: