maandag 11 augustus 2014

Kruidige tomatensoep op z`n Italiaans


.Als kind lustte ik helemaal geen tomaten. Bleh! Niet met een beetje zout, niet in de sla of op een broodje. Ik vond er helemaal niets aan. Alleen verwerkt tot soep, heerlijk!. Niemand maakt zo lekker tomatensoep als mijn moeder dat doet. Romige gebonden tomaten soep. Met balletjes. Echte balletjes natuurlijk! Zelf gedraaid van gehakt, met lekkere kruiden er door.
Toch ben ik een keer van gedachten verandert en staan tomaten op de wekelijkse boodschapenlijst. Tegenwoordig zijn er zo veel soorten tomaten...roma groot of klein, vlees tomaat, cherry tomaat, honing tomaatjes. Het is bijna snoepgoed. En nog eens super gezond ook. En sinds ik een groente box aan huis bezorgd krijg, eet ik ze vaak nog eens biologisch ook. Tomatensoep van die tomaatje sis helemaal lekker! En hoewel de soep van moeders de lekkerste blijft, is dit toch ook wel een heel lekker recept!

Smakelijk!
(Klik op de foto om het recept te vergroten)

Geen opmerkingen: