woensdag 13 augustus 2014

Verse doppertjes!


Zo lekker die verse doperwtjes. Deze vond ik op de zaterdagmarkt. 
"Mama,ik wil naar de markt, ga je mee?" Natuurlijk ga ik mee. Ik vind alles wat er aangeboden wordt op zo`n markt wel zo verleidelijk! We kopen o.a. lekker vers fruit voor een prikkie, armen vol bloemen - 5 bossen voor 5 euro - en deze doppertjes. Ze barsten bijna uit de schil en het blijken de zng `sweet peas` te zijn. Erwten zijn altijd al wel wat zoetig maar deze...heerlijk! Als kind ben ik met mijn vader en moeder op vakantie geweest naar Engeland en daar at ik ze voor het eerst. Ik heb ze hier eigenlijk nooit eerder gevonden. Wel eens in blik maar de verse zijn zoveel lekkerder. Wel ruim inkopen want het is veel schil en weinig erwt.

Smakelijk!
(klik op de foto voor een vergroting)



2 opmerkingen:

Lin Boerin zei

Had ze dit jaar voor het eerst in mijn moestuin. En meteen voor het laatst. Inderdaad heerlijk, maar mens nog an toe, wat een werk! En helemaal niet erg voor een keertje, maar om nou dagenlang te gaan zitten doppen om een oaar porties in mijn vriezer te hebben...nou nee, dat is het me niet waard. Maar erg lekker voor een keertje, dat wel. Groetjes uit hongarije.linda

Madeleine Op Papier zei

Hahaha! Ja Linda je moet er inderdaad wel wat voor over hebben ;-)
Dan heb je vast ook geen tuinbonen en kapucijners....Ook zo lekker!