maandag 24 november 2014

Ohhhh......chocolademousse!


Dat is toch wel zo lekker! Je kan er van eten tot je ineens helemaal misselijk wordt.Wat stom is. En de volgende keer doe je het gewoon weer! Ik ken er verschillende recepten van. Sommige zijn met gelatine, andere met alcohol (ook niet te versmaden ;-) ) 
Dit recept kwam ik tegen in de Vrouw,de wekelijkse bijlagen van de Telegraaf. Mijn moeder bewaard die Vrouwen allemaal. Ik lees ze niet letter voor letter maar pik de artikelen er uit die me aanspreken. En op de laatste pagina staat altijd zo`n persoonlijk verhaal van een vrouw. Meestal is het een soort van bekenning van een tot dan toe lang en goed bewaard geheim. Weliswaar zullen de namen van betrokken personen aangepast zijn maar als die ene vriendin waarover het gaat het leest moet ze het toch herkennen zou je zeggen. Nou goed...het zijn verhalen om te smullen! En dan is er ook nog Helen. Een serie over een gescheiden en inmiddels hertrouwde en zwangere vrouw. Als ik het nooit meer zou lezen mis ik niks en toch volg ik het. Herkenbaar? Haha!
De onbedwingbare trek naar chocolade kent iedereen ook wel denk ik. En daar hoef je helemaal geen vrouw voor te zijn!

Smakelijk!

Smelt 250 gram 70 % chocolade au bain marie, Klop 3 eierdooiers romig en mix met de chocolade. Voeg 2 eetlepels sterke espresso toe. Klop 4 eiwitten stijf in ene brandschone kom. Klop 2 1/2 dl slagroom stijf en spatel die door het mengsel. Dan het eiwit schuim en vervolgens minimaal 4 uur in de koelkast laten opstijven. Garneer de mousse met vers fruit en slagroom geslagen met suiker.

Geen opmerkingen: